50.30 Møbler

​Skriveborde, skrivebordsstole, mødeborde, mødestole, barborde, barstole, reoler, skærmvægge og
skrivebordslamper.

Type
Forpligtende aftale
Status
I drift
Anvendes af
Kun tilsluttede
Trådt i kraft
01. september 2016
Udløbsdato
31. august 2020
Forlængelse
Ingen

50.30 Møbler er en forpligtende aftale, der kan benyttes af de 70 kommuner og øvrige offentlige organisationer, der har tilsluttet sig.

Du kan se, om din organisation er tilsluttet længere nede på siden under overskriften ”Hvem kan bruge aftalen”.

Alle øvrige ikke-kommunale offentlige organisationer, der er SKI-kunder, kan til en hver tid i løbet af driftsperioden tilslutte sig aftalen.

Tilslutning sker ved at indsende en underskrevet tilslutningsaftale – ”Bilag VII.E Tilslutningsaftale øvrige kunder” til SKI’s kundeservice på e-mail: kundeservice@ski.dk. Bilaget finder du under ” Aftaledokumenter” længere nede på siden.

Sortiment

SKI-KATALOGET

Sortimentet på 50.30 Møbler omfatter kontormøbler til standardarbejdspladser fordelt på 9 produktgrupper og ca. 3.300 varelinjer (inkl. farvevarianter). De 9 produktgrupper er:

  • Skriveborde
  • Skrivebordsstole
  • Mødeborde
  • Mødestole
  • Barborde
  • Barstole
  • Reoler
  • Skærmvægge
  • Skrivebordslamper

For hver produktgruppe findes en række tilkøbsmuligheder. Du kan se det fulde sortiment og tilkøbsmuligheder på aftalen ved at:

  • Bestille e-kataloget til dit e-handelssystem
  • Gå ind i SKI-kataloget og søge på enkelte produkter
  • Hente hele sortimentet som en tekstfil.

Ønsker du at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind på ski.dk.

Ekspressortiment

Aftalen omfatter et ekspressortiment, der er kan leveres inden for syv arbejdsdage. Ekspressortimentet består af tre møbler:

Skrivebord 80x160 cm.
Aluminium stel,
Bøge finér.

Skrivebord 80x180 cm.
Aluminium stel,
Bøge finér.

Skrivebordsstol uden armlæn
Fodkryds i sort kunststof,
Sæde i sort tekstil.

Din enhed (fx institution i kommune) kan dog maksimalt bestille 3 stk., af hver af de ovennævnte møbler fra ekspressortimentet, inden for en periode på 14 dage.

Supplerende produkter

Hvis ingen af produkterne på aftalen, kan opfylde dit behov for møbler, kan du kigge på vores frivillige aftale på området. Den frivillige aftale 03.13 Møbler omfatter et bredere sortiment af møbler fx loungemøbler og større mødeborde.

Sortimentet på 50.30 Møbler omfatter kontormøbler til standardarbejdspladser fordelt på 9 produktgrupper og ca. 3.300 varelinjer (inkl. farvevarianter). De 9 produktgrupper er:

  • Skriveborde
  • Skrivebordsstole
  • Mødeborde
  • Mødestole
  • Barborde
  • Barstole
  • Reoler
  • Skærmvægge
  • Skrivebordslamper

For hver produktgruppe findes en række tilkøbsmuligheder. Du kan se det fulde sortiment og tilkøbsmuligheder på aftalen ved at:

  • Bestille e-kataloget til dit e-handelssystem
  • Gå ind i SKI-kataloget og søge på enkelte produkter
  • Hente hele sortimentet som en tekstfil.

Ønsker du at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind på ski.dk.

Ekspressortiment

Aftalen omfatter et ekspressortiment, der er kan leveres inden for syv arbejdsdage. Ekspressortimentet består af tre møbler:

Skrivebord 80x160 cm.
Aluminium stel,
Bøge finér.

Skrivebord 80x180 cm.
Aluminium stel,
Bøge finér.

Skrivebordsstol uden armlæn
Fodkryds i sort kunststof,
Sæde i sort tekstil.

Din enhed (fx institution i kommune) kan dog maksimalt bestille 3 stk., af hver af de ovennævnte møbler fra ekspressortimentet, inden for en periode på 14 dage.

Supplerende produkter

Hvis ingen af produkterne på aftalen, kan opfylde dit behov for møbler, kan du kigge på vores frivillige aftale på området. Den frivillige aftale 03.13 Møbler omfatter et bredere sortiment af møbler fx loungemøbler og større mødeborde.

Brug af aftalen

Sådan finder du din leverandør

Dette er en eneleverandøraftale. Det betyder, at du blot skal bestille hos aftaleleverandøren, når du vil købe nogle møbler på aftalen.

Bestilling

Du kan afgive din bestilling via e-handelssystem, pr. e-mail, telefon eller bestillingsskema, udarbejdet af din organisation, der kan bruges til centrale og decentrale institutioners bestilling.

Når du bestiller, skal du som minimum oplyse:

  • De varer, der ønskes bestilt
  • Antal/omfang af varer
  • Leveringssted (adresse)
  • Kundens navn (organisationen) og EAN-nummer
  • Bestillerens navn og e-mailadresse
  • Kundens rekvisitionsnummer, hvis et sådant er modtaget
  • Varens SKI-ID nr.

Husk, at én bestilling godt kan indeholde en eller flere leverancer med flere forskellige leveringsdatoer.

E-mail ved ordreafgivelse

Vil du bestille møbler via mail, skal du sende din ordre til Scan Office på e-mail: ordre-ski5030@scanoffice.dk

Showrooms og afprøvning

Du har mulighed for at se og gennemgå møblerne i leverandørens showrooms i:

Herlev
Ellekær 12,
2730 Herlev

Horsens
Vejlevej 104,
8700 Horsens

Desuden er der mulighed for, at du kan låne prøvemøbler og få fremvist vareprøver. Du kan dog ikke kræve at låne og få fremvist møblerne i alle tænkelige materialevarianter.

Service og rådgivning

Som en del af aftalen tilbyder Scan Office at hjælpe med at finde frem til, hvilke møbler fra aftalens sortiment der opfylder de funktionelle behov og passer ind i din konkrete indretning. Desuden kan du bede om konkrete indretningsforslag i form af 2-dimensionelle tegninger.

Ønsker du ovenstående eller har du brug for yderligere rådgivning fra Scan Office, kan du kontakte dem på e-mail: kundeservice-ski5030@scanoffice.dk

Leveringstid

Levering vil ske senest 6 uger fra bestillingstidspunktet. Undtaget af dette er møbler fra ekspressortimentet, der kan leveres inden for syv arbejdsdage.

Ordren leveres på den fassatte leveringsdag, der fremgår af ordrebekræftelse.

For både ekspressortiment og øvrigt sortiment vil tidsperioden for levering være mellem kl. 8.00 – 16.00 fra mandag til torsdag. Fredag er det mellem kl. 8.00 - 13.00. Andet kan dog aftales med leverandøren.

Leveringsadresse

Ordren vil blive leveret på den/de adresse(r), du har angivet i din bestilling. Det er muligt at få din ordre leveret på etageniveau eller i kældre, hvis det er angivet i bestillingen.

Leveringsgebyr

Der er ingen leveringsgebyrer på denne aftale.

Din returret

Der er ingen returret. Det er således ikke muligt at fortryde dine køb.

Sådan finder du din leverandør

Dette er en eneleverandøraftale. Det betyder, at du blot skal bestille hos aftaleleverandøren, når du vil købe nogle møbler på aftalen.

Bestilling

Du kan afgive din bestilling via e-handelssystem, pr. e-mail, telefon eller bestillingsskema, udarbejdet af din organisation, der kan bruges til centrale og decentrale institutioners bestilling.

Når du bestiller, skal du som minimum oplyse:

  • De varer, der ønskes bestilt
  • Antal/omfang af varer
  • Leveringssted (adresse)
  • Kundens navn (organisationen) og EAN-nummer
  • Bestillerens navn og e-mailadresse
  • Kundens rekvisitionsnummer, hvis et sådant er modtaget
  • Varens SKI-ID nr.

Husk, at én bestilling godt kan indeholde en eller flere leverancer med flere forskellige leveringsdatoer.

E-mail ved ordreafgivelse

Vil du bestille møbler via mail, skal du sende din ordre til Scan Office på e-mail: ordre-ski5030@scanoffice.dk

Showrooms og afprøvning

Du har mulighed for at se og gennemgå møblerne i leverandørens showrooms i:

Herlev
Ellekær 12,
2730 Herlev

Horsens
Vejlevej 104,
8700 Horsens

Desuden er der mulighed for, at du kan låne prøvemøbler og få fremvist vareprøver. Du kan dog ikke kræve at låne og få fremvist møblerne i alle tænkelige materialevarianter.

Service og rådgivning

Som en del af aftalen tilbyder Scan Office at hjælpe med at finde frem til, hvilke møbler fra aftalens sortiment der opfylder de funktionelle behov og passer ind i din konkrete indretning. Desuden kan du bede om konkrete indretningsforslag i form af 2-dimensionelle tegninger.

Ønsker du ovenstående eller har du brug for yderligere rådgivning fra Scan Office, kan du kontakte dem på e-mail: kundeservice-ski5030@scanoffice.dk

Leveringstid

Levering vil ske senest 6 uger fra bestillingstidspunktet. Undtaget af dette er møbler fra ekspressortimentet, der kan leveres inden for syv arbejdsdage.

Ordren leveres på den fassatte leveringsdag, der fremgår af ordrebekræftelse.

For både ekspressortiment og øvrigt sortiment vil tidsperioden for levering være mellem kl. 8.00 – 16.00 fra mandag til torsdag. Fredag er det mellem kl. 8.00 - 13.00. Andet kan dog aftales med leverandøren.

Leveringsadresse

Ordren vil blive leveret på den/de adresse(r), du har angivet i din bestilling. Det er muligt at få din ordre leveret på etageniveau eller i kældre, hvis det er angivet i bestillingen.

Leveringsgebyr

Der er ingen leveringsgebyrer på denne aftale.

Din returret

Der er ingen returret. Det er således ikke muligt at fortryde dine køb.

Hvilke CSR-krav stiller vi

På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav 

På aftalen er der certificeret bæredygtigt træ. Det bidrager til FN’s verdensmål om at:

  • Afskaffe fattigdom (mål 1, delmål 1.4, 1.5, 1.a og 1.b)
  • Stoppe sult (mål 2, delmål 2.4, 2.5, 2.a, 2.b og 2.c)
  • Skabe anstændige jobs og økonomisk vækst (mål 8, delmål 8.5, 8.6, 8.7, 8.8 og 8.9)  
  • Støtte bæredygtig byudvikling og lokalsamfund (mål 11, delmål 11.5, 11.6 og 11.a) 
  • Bekæmpe klimaforandringer (ål 13, delmål 13.1 og 13.2) 
  • Passe på livet på land (mål 15, delmål 15.1, 15.2, 15.3, 15.4, 15.5 og 15.a).

Miljøcertificering (Svane- og Blauer Engel) på aftalen bidrager til at sikre anvendelsen af råvarer afhængigt af typen af møbler f.eks. certificeret træ eller andel af genvunden plast. Det bidrager til FN’s verdensmål 1,2, 8, 11, 13, 14 og 15. 

Ved krav om genanvendelighed og brug af genbrugsmaterialer på aftalen arbejdes der effektivt mod FN’s delmål 12.5 (mål 12: ansvarligt forbrug og produktion). 

POGI-krav

Aftalen er også i overensstemmelse med indkøbsmålene i POGI. På aftalen har vi stillet krav om, at træet, der bruges i træprodukter, skal være fremstillet af bæredygtigt træ jf. cirkulære om sikring af bæredygtigt træ. Desuden er der på visse produkter stillet krav om, at de skal leve op til kriterierne for svanemærket. 

På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav 

På aftalen er der certificeret bæredygtigt træ. Det bidrager til FN’s verdensmål om at:

  • Afskaffe fattigdom (mål 1, delmål 1.4, 1.5, 1.a og 1.b)
  • Stoppe sult (mål 2, delmål 2.4, 2.5, 2.a, 2.b og 2.c)
  • Skabe anstændige jobs og økonomisk vækst (mål 8, delmål 8.5, 8.6, 8.7, 8.8 og 8.9)  
  • Støtte bæredygtig byudvikling og lokalsamfund (mål 11, delmål 11.5, 11.6 og 11.a) 
  • Bekæmpe klimaforandringer (ål 13, delmål 13.1 og 13.2) 
  • Passe på livet på land (mål 15, delmål 15.1, 15.2, 15.3, 15.4, 15.5 og 15.a).

Miljøcertificering (Svane- og Blauer Engel) på aftalen bidrager til at sikre anvendelsen af råvarer afhængigt af typen af møbler f.eks. certificeret træ eller andel af genvunden plast. Det bidrager til FN’s verdensmål 1,2, 8, 11, 13, 14 og 15. 

Ved krav om genanvendelighed og brug af genbrugsmaterialer på aftalen arbejdes der effektivt mod FN’s delmål 12.5 (mål 12: ansvarligt forbrug og produktion). 

POGI-krav

Aftalen er også i overensstemmelse med indkøbsmålene i POGI. På aftalen har vi stillet krav om, at træet, der bruges i træprodukter, skal være fremstillet af bæredygtigt træ jf. cirkulære om sikring af bæredygtigt træ. Desuden er der på visse produkter stillet krav om, at de skal leve op til kriterierne for svanemærket. 

Leverandører

​Knapperne nedenfor bruges til filtrering af visningen af kontakter. ”Salgsansvarlig” er ansvarlig for salget til dig som kunde. ”Udbudspostkassen” bruger du, når du sender miniudbudsmateriale til leverandørerne (ikke relevant for denne aftale). ”Kontraktansvarlig” er ansvarlig for det kontraktmæssige forhold mellem SKI og leverandøren.

Leverandører

Kontraktansvarlige

Scan Office A/S
Navn
Frank Lindhøj
Title
Commercial Director
Email
fl@scanoffice.dk
Telefon
70 24 70 24

Salgsansvarlige

Scan Office A/S
Navn
Jan H. Bertelsen
Title
Salgsdirektør
Email
jab@scanoffice.dk
Telefon
70 24 70 24

Udbudspostkasser

Scan Office A/S
Navn
Ordrekontor
Title
Email
ordre-ski5030@scanoffice.dk
Telefon
76 13 88 88

Hvem kan bruge aftalen

  • Økonomi- og Indenrigsministeriet
  • Borupgaard Gymnasium
  • Gladsaxe Gymnasium
  • Herlev Gymnasium og HF
  • Lemvig Gymnasium
  • Rungsted Gymnasium
  • Rysensteen Gymnasium
  • Slagelse Gymnasium
  • Stenhus Gymnasium og HF
  • Virum Gymnasium
  • Vordingborg Gymnasium & HF
  • Udlændinge- og Integrationsministeriet
  • Cphbusiness
  • Halsnæs Forsyning A/S
  • Justitsministeriet
  • Boligkontoret Fredericia
  • Social- Og Sundhedsskolen I Esbjerg
  • Tårnby Kommune
  • KL Kommunernes Landsforening
  • Nationalmuseet
  • Politi
  • Københavns Kommune
  • Dignity - Dansk Institut mod Tortur
  • Social- og Indenrigsministeriet
  • Københavns Universitet
  • Professionshøjskolen University College Capital
  • Hvidovre Kommune
  • Rødovre Kommune
  • De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
  • Gladsaxe Kommune
  • Gentofte Kommune
  • Erhvervshus Fyn
  • Roskilde Tekniske Skole
  • Roskilde Kommune
  • Brøndby Kommune
  • Danmarks Idrætsforbund
  • Ishøj Kommune
  • Høje-Taastrup Kommune
  • Albertslund Kommune
  • Vallensbæk Kommune
  • Glostrup Kommune
  • Greve Kommune
  • Ballerup Kommune
  • Herlev Kommune
  • Hørsholm Kommune
  • Den Selvejende Institution Grennessminde Birkerød
  • Lyngby-Taarbæk Kommune
  • Roskilde Katedralskole
  • Roskilde Gymnasium
  • Lejre Kommune
  • Himmelev Gymnasium
  • Zealand – Sjællands Erhvervsakademi
  • Egedal Kommune
  • Frederikssund Kommune
  • Halsnæs Kommune
  • Allerød Kommune
  • Allerød Gymnasium
  • Hillerød Kommune
  • Arbejdsmarkedets Tillægspension (ATP)
  • Gribskov Kommune
  • Fredensborg Kommune
  • Rudersdal Kommune
  • Nykøbing Katedralskole
  • Helsingør Kommune
  • Solrød Gymnasium
  • Ringsted Kommune
  • Køge Gymnasium
  • Stevns Kommune
  • Vordingborg Kommune
  • Lolland Kommune
  • Guldborgsund Kommune
  • Næstved Kommune
  • Midtsjællands Gymnasium
  • Faxe Kommune
  • Køge Kommune
  • Bornholms Regionskommune
  • Sorø Kommune
  • Slagelse Kommune
  • Holbæk Kommune
  • Kalundborg Kommune
  • Odsherred Kommune
  • Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
  • Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen
  • Center for Tandregulering Nordvestjylland
  • SEAS-NVE Holdning A/S
  • FGU Skolen HLSS
  • Langeland Kommune
  • Faaborg-Midtfyn Kommune
  • Nordfyns Kommune
  • Assens Kommune
  • Nyborg Gymnasium
  • Nyborg Kommune
  • Kerteminde Kommune
  • Odense Kommune
  • Syddansk Universitet
  • CELF
  • Furesø Kommune
  • Aabenraa Kommune
  • Haderslev Kommune
  • Esbjerg Gymnasium og HF Kursus
  • University College Syddanmark
  • Kolding Kommune
  • Fredericia Maskinmesterskole
  • Esbjerg Kommune
  • Billund Kommune
  • Varde Kommune
  • Vejen Kommune
  • Viborg Kommune
  • Favrskov Kommune
  • Professionshøjskolen Via University College
  • Norddjurs Kommune
  • Skanderborg Kommune
  • Teknologisk Institut
  • Syddjurs Kommune
  • Jammerbugt Kommune
  • Greve Gymnasium
  • Mariagerfjord Kommune
  • Struer Kommune
  • Ringkøbing-Skjern Kommune
  • Vesthimmerlands Kommune
  • Uddannelsescenter Holstebro
  • Professionshøjskolen UCN
  • Brønderslev Kommune
  • Hjørring Kommune
  • TECHCOLLEGE
  • Rebild Kommune

Kontakt SKI