50.03 Servere og storage

Servere og storage og relevant tilbehør, løsninger og services.

Type
Forpligtende aftale
Status
I drift
Anvendes af
Kun tilsluttede
Trådt i kraft
15. maj 2019
Udløbsdato
14. maj 2021
Forlængelse
Option nr. 2 på 12 måneder

På aftalen kan du købe enkelte produkter og komponenter til eksisterende server- og storagemiljøer samt  tilkøbe samlede løsninger og tilhørende serviceaftaler og software. 

50.03 Servere og storage sikrer et bredt udvalg af relevante producenter samt et bredt og dybt sortiment inden for servere og storage. Helt konkret kan du købe produkter fra producenter som HPE, Lenovo, Dell-EMC, Cisco, IBM Systems, Supermicro, Netapp, Fujitsu, Hitachi og en række andre producenter af servere, storage og relateret tilbehør. 

Aftalen erstatter den frivillige SKI-aftale 02.03 som udløb den 14. april 2019 samt to aftaler fra Moderniseringsstyrelsen for hhv. servere og storage, som udløb den 31. december 2018. Aftalen er derfor den eneste fællesoffentlige rammeaftale for servere og storage.

Sortiment

SKI-KATALOGET
Servere
På aftalen kan du købe rack servere, blade servere og tower servere med forskellig bestykning, afhængigt af dit behov. 

Storage 
Du kan købe storageprodukter og -løsninger inden for følgende områder: Directly Attached Storage (DAS), Network Attached Storage (NAS), block storage samt backup- og arkivering. 

Tilbehør 
Tilbehør understøtter og er kompatibelt med det tilbudte sortiment under servere og storage. Du kan købe racks, chassiser, enclosures, løsdele, kabling, strømforsyniger, switche, adaptors mm. 

Software 
Du kan købe software i forbindelse med, at du anskaffer en server- og eller storageløsning på aftalen. Softwaren kan bl.a. give dig følgende funktionalitet til din løsning: virtualisering, overvågning, replkering og/eller analyser af dit datacenter.  

Komplekse og/eller integrerede løsninger
Det er muligt at købe samlede integrerede løsninger inden for eksempelvis Software Defined Datacentre (SDDC), Software Defined Storage (SDS), Hyper Converged Infrastucture System (HCI), Integrated Infrastructure System (IIS/CI) samt backup- og arkiveringsløsninger.

Du kan købe integrerede løsninger ved at gennemføre et miniudbud. Her har du mulighed for at vælge, om du ønsker en ”turn-key solution”, hvor leverandøren har ansvaret for installation og konfiguration af løsningen, eller du kan vælge selv at stå for dette.

Tilknyttede ydelser
Det er muligt at købe service- og supportaftaler til de tilbudte servere og storageprodukter. Aftalerne kan tilkøbes med varierende aftalelængde og serviceniveau.

Desuden kan du købe timebaserede ydelser, hvis du har behov for tekniske konsulenter til at udføre opgaver forbundet med dine indkøb på rammeaftalen.
Servere
På aftalen kan du købe rack servere, blade servere og tower servere med forskellig bestykning, afhængigt af dit behov. 

Storage 
Du kan købe storageprodukter og -løsninger inden for følgende områder: Directly Attached Storage (DAS), Network Attached Storage (NAS), block storage samt backup- og arkivering. 

Tilbehør 
Tilbehør understøtter og er kompatibelt med det tilbudte sortiment under servere og storage. Du kan købe racks, chassiser, enclosures, løsdele, kabling, strømforsyniger, switche, adaptors mm. 

Software 
Du kan købe software i forbindelse med, at du anskaffer en server- og eller storageløsning på aftalen. Softwaren kan bl.a. give dig følgende funktionalitet til din løsning: virtualisering, overvågning, replkering og/eller analyser af dit datacenter.  

Komplekse og/eller integrerede løsninger
Det er muligt at købe samlede integrerede løsninger inden for eksempelvis Software Defined Datacentre (SDDC), Software Defined Storage (SDS), Hyper Converged Infrastucture System (HCI), Integrated Infrastructure System (IIS/CI) samt backup- og arkiveringsløsninger.

Du kan købe integrerede løsninger ved at gennemføre et miniudbud. Her har du mulighed for at vælge, om du ønsker en ”turn-key solution”, hvor leverandøren har ansvaret for installation og konfiguration af løsningen, eller du kan vælge selv at stå for dette.

Tilknyttede ydelser
Det er muligt at købe service- og supportaftaler til de tilbudte servere og storageprodukter. Aftalerne kan tilkøbes med varierende aftalelængde og serviceniveau.

Desuden kan du købe timebaserede ydelser, hvis du har behov for tekniske konsulenter til at udføre opgaver forbundet med dine indkøb på rammeaftalen.

Brug af aftalen

Der er fire sidestillede leverandører på aftalen: Atea, Datacon Enterprise Solutions, KMD og Proact Systems.   

Du køber ind på aftalen ved at foretage en direkte tildeling eller ved at gennemføre et miniudbud, afhængigt af dit indkøbsbehov. 

Direkte tildeling gennemføres ved at du opretter en varekurv med de produkter, der er i SKI’s e-katalog, og som kan opfylde dit behov. Du sammenligner priser fra leverandørerne og den leverandør, som tilbyder den samlede varekurv til den laveste pris, bestiller du ordren hos.

Du skal gennemføre et miniudbud, hvis en af følgende ting er gældende:
  • Miniudbud 1 - Mængdekøb
    • Hvis du estimerer, at dit indkøb overstiger DKK 1.000.000
  • Miniudbud 2 – Løsningskøb uden installation og konfiguration
    • Hvis du ønsker leverandørens forslag (løsningsbeskrivelse) til, hvilke produkter du skal købe, og evt. hvordan det skal indgå i jeres eksisterende løsning og it-miljø, og I selv (eller via tredjemand) ønsker at varetage opsætning, installation og konfigurering af de anskaffede produkter. 
  • Miniudbud 3 – Løsningskøb m. opsætning og konfiguration
    • Hvis du har behov for leverandørens forslag (løsningsbeskrivelse) til, hvilke produkter du skal købe, og evt. hvordan det skal indgå i jeres eksisterende løsning og it-miljø. 
  • Miniudbud 4 - Skærpede krav 
    • Hvis du har skærpede krav til produkterne eller leveringsvilkårene
Sådan ser du sortiment og priser
Du kan se det fulde sortiment på aftalen ved enten at bestille kataloget til dit e-handelssystem, gå ind i SKI-kataloget og søge på enkelte produkter, eller hente hele sortimentet på delaftalen som en csv-fil 

Ønsker du også at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind.
Der er fire sidestillede leverandører på aftalen: Atea, Datacon Enterprise Solutions, KMD og Proact Systems.   

Du køber ind på aftalen ved at foretage en direkte tildeling eller ved at gennemføre et miniudbud, afhængigt af dit indkøbsbehov. 

Direkte tildeling gennemføres ved at du opretter en varekurv med de produkter, der er i SKI’s e-katalog, og som kan opfylde dit behov. Du sammenligner priser fra leverandørerne og den leverandør, som tilbyder den samlede varekurv til den laveste pris, bestiller du ordren hos.

Du skal gennemføre et miniudbud, hvis en af følgende ting er gældende:
  • Miniudbud 1 - Mængdekøb
    • Hvis du estimerer, at dit indkøb overstiger DKK 1.000.000
  • Miniudbud 2 – Løsningskøb uden installation og konfiguration
    • Hvis du ønsker leverandørens forslag (løsningsbeskrivelse) til, hvilke produkter du skal købe, og evt. hvordan det skal indgå i jeres eksisterende løsning og it-miljø, og I selv (eller via tredjemand) ønsker at varetage opsætning, installation og konfigurering af de anskaffede produkter. 
  • Miniudbud 3 – Løsningskøb m. opsætning og konfiguration
    • Hvis du har behov for leverandørens forslag (løsningsbeskrivelse) til, hvilke produkter du skal købe, og evt. hvordan det skal indgå i jeres eksisterende løsning og it-miljø. 
  • Miniudbud 4 - Skærpede krav 
    • Hvis du har skærpede krav til produkterne eller leveringsvilkårene
Sådan ser du sortiment og priser
Du kan se det fulde sortiment på aftalen ved enten at bestille kataloget til dit e-handelssystem, gå ind i SKI-kataloget og søge på enkelte produkter, eller hente hele sortimentet på delaftalen som en csv-fil 

Ønsker du også at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind.

Hvilke CSR-krav stiller vi

​På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav

Energistyrelsens indkøbsanbefaling følges på aftalen, og det sikrer et højt niveau af energieffektivitet på alle produkter. Aftalen bidrager derfor til FN’s verdensmål om bæredygtig energi (mål 7, delmål 7.3).

​På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav

Energistyrelsens indkøbsanbefaling følges på aftalen, og det sikrer et højt niveau af energieffektivitet på alle produkter. Aftalen bidrager derfor til FN’s verdensmål om bæredygtig energi (mål 7, delmål 7.3).

Leverandører

​Knapperne nedenfor bruges til filtrering af visningen af kontakter. ”Salgsansvarlig” er ansvarlig for salget til dig som kunde. ”Udbudspostkassen” skal du bruge, når du sender miniudbudsmateriale til leverandørerne. ”Kontraktansvarlig” er ansvarlig for det kontraktmæssige forhold mellem SKI og leverandøren.

Leverandører

Kontraktansvarlige

Atea A/S
Navn
Nicolai Korsmoe
Title
Contract Manager
Email
ski5003@atea.dk
Telefon
30 78 08 09
KMD A/S
Navn
Flemming S. Madsen
Title
Business Manager
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 12 25
Datacon Enterprise Solutions A/S
Navn
Kirsten Van Leeuwen
Title
Salgschef
Email
kvl@dces.dk
Telefon
48 13 33 34
Proact Systems A/S
Navn
Thomas Skovgaard Andersen
Title
Public Sales Manager
Email
thomas.andersen@proact.dk
Telefon
70 10 11 32

Salgsansvarlige

Atea A/S
Navn
Lars H. Petersen
Title
Sales Manager
Email
ski5003@atea.dk
Telefon
30 78 07 00
KMD A/S
Navn
Torben Kvistgaard Jensen
Title
Sales Manager
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 10 00
Datacon Enterprise Solutions A/S
Navn
Niels Rugaard
Title
Senior Account Manager
Email
nru@dces.dk
Telefon
21 19 60 44
Proact Systems A/S
Navn
Thomas Skovgaard Andersen
Title
Public Sales Manager
Email
thomas.andersen@proact.dk
Telefon
70 10 11 32

Udbudspostkasser

Atea A/S
Navn
Nicolai Korsmoe
Title
Contract Manager
Email
ski5003@atea.dk
Telefon
30 78 08 09
KMD A/S
Navn
Udbudspostkasse KMD A/S
Title
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 10 00
Datacon Enterprise Solutions A/S
Navn
Udbudspostkasse
Title
Email
public@dces.dk
Telefon
48 13 31 33
Proact Systems A/S
Navn
Udbudspostkasse Proact Systems
Title
Email
ski@proact.dk
Telefon
70 10 11 32

Hvem kan bruge aftalen

  • Frederiksberg Kommune
  • Tårnby Kommune
  • Dragør Kommune
  • Københavns Kommune
  • Rødovre Kommune
  • Gladsaxe Kommune
  • Roskilde Kommune
  • Brøndby Kommune
  • Høje-Taastrup Kommune
  • Albertslund Kommune
  • Vallensbæk Kommune
  • Glostrup Kommune
  • Greve Kommune
  • Herlev Kommune
  • Hørsholm Kommune
  • Lyngby-Taarbæk Kommune
  • Lejre Kommune
  • Frederikssund Kommune
  • Hillerød Kommune
  • Gribskov Kommune
  • Fredensborg Kommune
  • Rudersdal Kommune
  • Ringsted Kommune
  • Stevns Kommune
  • Vordingborg Kommune
  • Lolland Kommune
  • Guldborgsund Kommune
  • Næstved Kommune
  • Køge Kommune
  • Bornholms Regionskommune
  • Sorø Kommune
  • Slagelse Kommune
  • Holbæk Kommune
  • Kalundborg Kommune
  • Odsherred Kommune
  • Langeland Kommune
  • Nordfyns Kommune
  • Nyborg Kommune
  • Kerteminde Kommune
  • Odense Kommune
  • Aabenraa Kommune
  • Tønder Kommune
  • Sønderborg Kommune
  • Horsens Kommune
  • Esbjerg Kommune
  • Vejle Kommune
  • Region Syddanmark
  • Billund Kommune
  • Hedensted Kommune
  • Varde Kommune
  • Viborg Kommune
  • Silkeborg Kommune
  • Favrskov Kommune
  • Region Midtjylland
  • Norddjurs Kommune
  • Randers Kommune
  • Aarhus Kommune
  • Syddjurs Kommune
  • Thisted Kommune
  • Region Nordjylland
  • Jammerbugt Kommune
  • Læsø Kommune
  • Brønderslev Kommune
  • Hjørring Kommune
  • Aalborg Kommune
  • Rebild Kommune

Kontakt SKI