02.02 Computere

Stationære, bærbare, all in one, håndholdte, tynde klienter, special computere og tilbehør
Type
Frivillig aftale
Status
I drift
Anvendes af
Alle SKI-abonnenter
Trådt i kraft
26. oktober 2018
Udløbsdato
25. oktober 2020
Forlængelse
Option nr. 2 på 12 måneder

På aftalen kan du købe kvalitetscomputere fra en lang række producenter herunder stationære computere, bærbare computere, all-in-one computere, håndholdte computere, special computere, tynde klienter og tilbehør.

Sortiment

SKI-KATALOGET

Aftalens produkter omfatter kvalitetscomputere fra en lang række producenter, tilbehør samt ydelser inden for følgende produktgrupper:

  • Bærbare
  • Stationære computere
  • All-in-one computere
  • Håndholdte computere
  • Tynde klienter
  • Special computere
    • Gamer computere
    • Computere med mil-specs
    • Medicinske computere
    • Computere til svagtseende
  • Tilbehør
    • Random Access Memory (RAM)
    • Batterier
    • Covers
    • Docks
    • Mus og tastaturer
    • Håndleds- og underarmsstøtte
    • Musemåtter
    • Computerskærme
    • Strømforsyninger
    • Tasker
    • CD/DVD/BD-medier
    • USB-hukommelse
    • Fastlagre
    • Flash-hukommelse
    • Netværkskabler
    • Adaptere
    • Grafikkort
    • DVD-brændere
    • Skærmfiltre
    • Powerbanks
    • Pegeredskaber
    • KVM-switche
    • Hjælpemidler
    • Ladestationer
  • Stykbaserede ydelser
    • Pålægning af image
    • Tyverimærkning – fysisk
    • Tyverisikring – elektronisk
    • Emballagehåndtering
    • Slutbrugerlevering
    • Udskiftning/isætning af fastlager – kundens computer
    • Opsætning af BIOS/UEFI
    • Forlænget produkt- og on-site-garanti
  • Timebaserede ydelser
    • Tekniker
    • Udrulningsleder
    • Uddannelseskonsulent
    • Driftskonsulent

Du kan se det fulde sortiment på aftalen ved at bestille kataloget til dit e-handelssystem, hente det som en tekstfil eller gå ind i SKI-kataloget, hvor du kan søge på enkelte produkter.

Ønsker du også at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind. Vær opmærksom på, at det kun er priserne fra den primære leverandør, som er tilgængelig. De to øvrige leverandører på aftalene afgiver priser i forbindelse med miniudbud.

Aftalens produkter omfatter kvalitetscomputere fra en lang række producenter, tilbehør samt ydelser inden for følgende produktgrupper:

  • Bærbare
  • Stationære computere
  • All-in-one computere
  • Håndholdte computere
  • Tynde klienter
  • Special computere
    • Gamer computere
    • Computere med mil-specs
    • Medicinske computere
    • Computere til svagtseende
  • Tilbehør
    • Random Access Memory (RAM)
    • Batterier
    • Covers
    • Docks
    • Mus og tastaturer
    • Håndleds- og underarmsstøtte
    • Musemåtter
    • Computerskærme
    • Strømforsyninger
    • Tasker
    • CD/DVD/BD-medier
    • USB-hukommelse
    • Fastlagre
    • Flash-hukommelse
    • Netværkskabler
    • Adaptere
    • Grafikkort
    • DVD-brændere
    • Skærmfiltre
    • Powerbanks
    • Pegeredskaber
    • KVM-switche
    • Hjælpemidler
    • Ladestationer
  • Stykbaserede ydelser
    • Pålægning af image
    • Tyverimærkning – fysisk
    • Tyverisikring – elektronisk
    • Emballagehåndtering
    • Slutbrugerlevering
    • Udskiftning/isætning af fastlager – kundens computer
    • Opsætning af BIOS/UEFI
    • Forlænget produkt- og on-site-garanti
  • Timebaserede ydelser
    • Tekniker
    • Udrulningsleder
    • Uddannelseskonsulent
    • Driftskonsulent

Du kan se det fulde sortiment på aftalen ved at bestille kataloget til dit e-handelssystem, hente det som en tekstfil eller gå ind i SKI-kataloget, hvor du kan søge på enkelte produkter.

Ønsker du også at se priser på produkterne, kræver det, at du er logget ind. Vær opmærksom på, at det kun er priserne fra den primære leverandør, som er tilgængelig. De to øvrige leverandører på aftalene afgiver priser i forbindelse med miniudbud.

Brug af aftalen

​Sådan finder du din leverandør

Dit indkøbsbehov er afgørende for, hvilken leverandør du skal købe ind hos, og på hvilken måde du skal købe ind (direkte tildeling eller miniudbud).

Comm2ig er primær leverandør på aftalen, mens KMD og Edgemo er sekundære leverandører. Du kan læse mere om, hvornår du skal bruge direkte tildeling og miniudbud nedenfor:

Direkte tildeling

Du skal købe ind via direkte tildeling, når du IKKE har behov for at skærpe kravene til computerne og/eller skal købe færre end 150 computere. I så tilfælde kan du blot bestille hos Comm2ig. Du kan bestille via eget e-handelssystem, via e-mail, leverandørens webshop eller telefon.

Bestillinger skal afgives inden for leverandørens normale åbningstider. Det er som minimum fra kl. 8.00-16.00 på hverdage.

  • Telefon: 7021 7021
  • Webshop: Bestil dine vare direkte via Comm2ig’s webshop
  • Gennem din e-handelsportal

Miniudbud

Du skal gå i miniudbud ved ét af følgende to senarier:

  1. Du har behov for at skærpe kravene til en computer - du skal min. anskaffe 25 stk. af samme computertype
  2. Du skal anskaffe mere end 150 stk af en computertype

Du kan se, hvordan du gennemfører et miniudbud i rammeaftalens ”Bilag D - Retningslinjer for tildeling af leveringskontrakt”. Bilaget er tilgængeligt længere nede på siden under ”aftaledokumenter”.

Generelle leveringsbetingelser

Hvis du gennemfører din bestilling inden kl. 11.00, skal du modtage de bestilte varer senest 25 arbejdsdage, efter du har bestilt. Andet kan dog aftales med leverandøren. Hvis du skal have image og/eller tyverisikring på de bestilte computere, kan leveringsfristen udskydes med op til 10 arbejdsdage.

Bestilles produkterne på et senere tidspunkt, udskydes leveringen med yderligere én arbejdsdag.

Levering skal finde sted mellem kl. 9.00 og 15.00 på en arbejdsdag, medmindre andet er aftalt.

Ændrings- og afbestillingsret

Du har ret til at afbestille eller ændre i din bestillingen (helt eller delvist) frem til kl. 16:00 arbejdsdagen efter, du har modtaget ordrebekræftelsen fra leverandøren.

​Sådan finder du din leverandør

Dit indkøbsbehov er afgørende for, hvilken leverandør du skal købe ind hos, og på hvilken måde du skal købe ind (direkte tildeling eller miniudbud).

Comm2ig er primær leverandør på aftalen, mens KMD og Edgemo er sekundære leverandører. Du kan læse mere om, hvornår du skal bruge direkte tildeling og miniudbud nedenfor:

Direkte tildeling

Du skal købe ind via direkte tildeling, når du IKKE har behov for at skærpe kravene til computerne og/eller skal købe færre end 150 computere. I så tilfælde kan du blot bestille hos Comm2ig. Du kan bestille via eget e-handelssystem, via e-mail, leverandørens webshop eller telefon.

Bestillinger skal afgives inden for leverandørens normale åbningstider. Det er som minimum fra kl. 8.00-16.00 på hverdage.

  • Telefon: 7021 7021
  • Webshop: Bestil dine vare direkte via Comm2ig’s webshop
  • Gennem din e-handelsportal

Miniudbud

Du skal gå i miniudbud ved ét af følgende to senarier:

  1. Du har behov for at skærpe kravene til en computer - du skal min. anskaffe 25 stk. af samme computertype
  2. Du skal anskaffe mere end 150 stk af en computertype

Du kan se, hvordan du gennemfører et miniudbud i rammeaftalens ”Bilag D - Retningslinjer for tildeling af leveringskontrakt”. Bilaget er tilgængeligt længere nede på siden under ”aftaledokumenter”.

Generelle leveringsbetingelser

Hvis du gennemfører din bestilling inden kl. 11.00, skal du modtage de bestilte varer senest 25 arbejdsdage, efter du har bestilt. Andet kan dog aftales med leverandøren. Hvis du skal have image og/eller tyverisikring på de bestilte computere, kan leveringsfristen udskydes med op til 10 arbejdsdage.

Bestilles produkterne på et senere tidspunkt, udskydes leveringen med yderligere én arbejdsdag.

Levering skal finde sted mellem kl. 9.00 og 15.00 på en arbejdsdag, medmindre andet er aftalt.

Ændrings- og afbestillingsret

Du har ret til at afbestille eller ændre i din bestillingen (helt eller delvist) frem til kl. 16:00 arbejdsdagen efter, du har modtaget ordrebekræftelsen fra leverandøren.

Hvilke CSR-krav stiller vi

På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav 

Energistyrelsens indkøbsanbefaling følges på aftalen, og det sikrer et højt niveau af energieffektivitet på alle produkter. Aftalen bidrager derfor til FN’s verdensmål om bæredygtig energi (mål 7, delmål 7.3).

På aftalen er leverandøren/leverandørerne forpligtet til at overholde de ti FN-principper om menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, som de er formuleret i FN’s Global Compact.

For at forhindre social dumping indeholder denne aftale en arbejdsklausul. Arbejdsklausulen sikrer, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger med henblik på rammeaftalens udførelse og opfyldelse, har løn og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end dem, der gælder ved overenskomster inden for det fag eller den industri, som arbejdet vedrører. Dermed bidrager aftalen til FN’s verdensmål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst.

SKI’s ambitiøse niveau for bæredygtighed på tværs af indkøbsaftaler har generelt set en positiv indvirkning på leverandørernes politikker og afsætning af grønne produkter. Derfor bidrager SKI’s aftaler til FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.6, 12.7 og 12.8). SKI er samtidig et rådgivningscenter og fungerer som sparringspartner inden for bæredygtige indkøb. Det bidrager til FN’s verdensmål 17: Partnerskaber for handling (delmål 17.15, 17.16 og 17.17).

Specifikke krav 

Energistyrelsens indkøbsanbefaling følges på aftalen, og det sikrer et højt niveau af energieffektivitet på alle produkter. Aftalen bidrager derfor til FN’s verdensmål om bæredygtig energi (mål 7, delmål 7.3).

Leverandører

​Knapperne nedenfor bruges til filtrering af visningen af kontakter. ”Salgsansvarlig” er ansvarlig for salget til dig som kunde. ”Udbudspostkassen” skal du bruge, når du sender miniudbudsmateriale til leverandørerne. ”Kontraktansvarlig” er ansvarlig for det kontraktmæssige forhold mellem SKI og leverandøren.

Leverandører

Kontraktansvarlige

COMM2IG
Navn
Martin Frei
Title
Contract Manager
Email
mafr@comm2ig.dk
Telefon
53 39 40 99
KMD A/S
Navn
Flemming S. Madsen
Title
Business Manager
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 12 25
edgemo A/S
Navn
Lars Andersen
Title
CEO
Email
lan@edgemo.com
Telefon
69 89 88 88

Salgsansvarlige

COMM2IG
Navn
Martin Frei
Title
Contract Manager
Email
mafr@comm2ig.dk
Telefon
53 39 40 99
KMD A/S
Navn
Torben Tved Linde
Title
Sales Manager
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 21 16
edgemo A/S
Navn
Thomas Rønning
Title
Sales Manager
Email
tro@edgemo.com
Telefon
27 95 08 14

Udbudspostkasser

COMM2IG
Navn
Martin Frei
Title
Contract Manager
Email
mafr@comm2ig.dk
Telefon
53 39 40 99
KMD A/S
Navn
Udbudspostkasse KMD A/S - hardware
Title
Email
hardware@kmd.dk
Telefon
44 60 25 16
edgemo A/S
Navn
Udbudspostkasse edgemo A/S
Title
Email
info@edgemo.com
Telefon
69 89 88 00

Kontakt SKI